APRENDIZAGEM BASEADA EM PROJETOS "“ ABP NO CURSO TÉCNICO EM EDIFICAÇÕES
Keywords:
Educação profissional, Aprendizagem Baseada em Projetos "“ ABP, Metodologias de ensino.Abstract
O uso de práticas pedagógicas que auxiliem os alunos no processo de aprendizagem é algo que vem sido debatido ao longo do tempo na educação. A educação profissional é uma modalidade de ensino diferente do modelo propedêutico, de maneira que os conceitos inerentes à atividade profissional devem estar presentes no processo de formação do aluno, tornando a usa formação um verdadeiro desafio para os professores. Contudo diversas metodologias estão presentes na literatura, sendo o ensino por meio de projetos uma delas. O trabalho em questão apresenta uma avaliação qualitativa da metodologia de ensino Aprendizagem Baseada em Projetos "“ ABP no curso de edificações em dois projetos distintos, um deles com foco na integração no qual se produziu adobes, e um segundo por meio de projeto de pesquisa que produziu concreto com agregados reciclados. A experiência dessa modalidade de ensino foi registrada por meio de relatos dos alunos e questionário para verificar qual o impacto esse método teve em suas formações.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The copyright of the published articles will be transferred to the Uniaaraguaia Magazine, allowing its subsequent reproduction as transcription and with due citation of source. In the event of acceptance and before the publication of the article, the plaintiff (s) shall write a statement formally transferring copyright to the magazine.
The author may also print and distribute copies of his article, provided that he mentions that the rights belong to the Uniaaraguaia Magazine.
Author rights include the right to reproduce in full or partly by any means, distribute this article, including figures and photographs.
By submitting originals to the Uniaaraguaia magazine, the author or authors express agreement with the following terms:
a) Authors maintain copyright and grant Uniaraguaia magazine the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of work with recognition of the authorship and initial publication in this magazine.
b) Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-expiration distribution of the work version published in this magazine (eg publish in institutional repository or as book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
c) Authors are allowed and are encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) to any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and citation of published work.