UMA ÓTICA DIFERENTE: O ESTÁGIO CURRICULAR EM FILOSOFIA SOB A VISÃO DOS LICENCIANDOS
Keywords:
Ensino de Filosofia. Estagiários. Educação básicaAbstract
O presente trabalho resulta de uma pesquisa que teve como objetivo compreender como os graduandos do curso de Ciências Humanas "“ Licenciatura veem o processo de estágio na disciplina de Filosofia. O trabalho se torna importante pela contribuição com a discussão teórica a partir de material empírico, com foco em uma ótica não tradicional sobre o estágio: a dos licenciandos. A metodologia utilizada foi a quali-quantitativa, fazendo uso do método bibliográfico, da aplicação de questionários dissertativos e da hermenêutica para interpretação dos dados. Os resultados demonstram que o estágio cumpre o papel de despertar a reflexão sobre o ensino. Os graduandos observaram que as metodologias de ensino são em grande parte tradicionais e que um dos grandes problemas na educação básica é a falta de formação espeífica em filosofia por parte da maioria dos docentes.Downloads
Published
Issue
Section
License
The copyright of the published articles will be transferred to the Uniaaraguaia Magazine, allowing its subsequent reproduction as transcription and with due citation of source. In the event of acceptance and before the publication of the article, the plaintiff (s) shall write a statement formally transferring copyright to the magazine.
The author may also print and distribute copies of his article, provided that he mentions that the rights belong to the Uniaaraguaia Magazine.
Author rights include the right to reproduce in full or partly by any means, distribute this article, including figures and photographs.
By submitting originals to the Uniaaraguaia magazine, the author or authors express agreement with the following terms:
a) Authors maintain copyright and grant Uniaraguaia magazine the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of work with recognition of the authorship and initial publication in this magazine.
b) Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-expiration distribution of the work version published in this magazine (eg publish in institutional repository or as book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
c) Authors are allowed and are encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) to any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and citation of published work.