ARTE PARA ALUNOS COM DEFICIÊNCIA AUDITIVA NO ENSINO FUNDAMENTAL: Uma Proposta De Ensino Inclusivo
Keywords:
Arte, Educação Inclusiva, Deficiência Auditiva, Cidadania.Abstract
Este artigo se propõe analisar sobre a questão do ensino de Arte para deficientes auditivos no ensino fundamental. Para tanto, verifica "“ se que, para a realização das aulas de arte no contexto escolar público, uma série de ações (Sociais, políticas e educacionais) são empreendidas, a fim de que o educando com deficiência auditiva, receba aulas de qualidades e que atenda aos seus direitos no sentido de contribuir para o seu processo de Cidadania. Ao contrário, do que se observa o ensino de arte a deficientes auditivos na atualidade, é uma rara situação mesmo hoje sendo disponíveis conhecimentos e recursos tecnológicos. Conclusivamente pontua "“ se que as experiências de trabalho escolar, numa proposta inclusiva, para o ensino de arte a deficientes auditivos ainda é um fato isolado e distante da realidade no ensino público e regular no Brasil. Metodologicamente, a pesquisa se fez em fontes bibliográficas e virtuais (Web sites).Downloads
Published
Issue
Section
License
The copyright of the published articles will be transferred to the Uniaaraguaia Magazine, allowing its subsequent reproduction as transcription and with due citation of source. In the event of acceptance and before the publication of the article, the plaintiff (s) shall write a statement formally transferring copyright to the magazine.
The author may also print and distribute copies of his article, provided that he mentions that the rights belong to the Uniaaraguaia Magazine.
Author rights include the right to reproduce in full or partly by any means, distribute this article, including figures and photographs.
By submitting originals to the Uniaaraguaia magazine, the author or authors express agreement with the following terms:
a) Authors maintain copyright and grant Uniaraguaia magazine the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of work with recognition of the authorship and initial publication in this magazine.
b) Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-expiration distribution of the work version published in this magazine (eg publish in institutional repository or as book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
c) Authors are allowed and are encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) to any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and citation of published work.