MARKETING AMBIENTAL: CARACTERÍSTICAS, IMPORTÂNCIA E INFLUÊNCIA DA PROPAGANDA
Keywords:
Sustentabilidade, Desenvolvimento, Educação, AmbientalAbstract
A Educação Ambiental é um processo contínuo que busca um equilíbrio entre o homem e o ambiente, com vistaà construção de um futuro pensado e vivido numa lógica de desenvolvimento e progresso. Ela tem como objetivoo desenvolvimento de uma compreensão integrada do meio ambiente; estímulo de consciência crítica sobre aproblemática ambiental; garantia de democratização das informações; estímulo à integração dos órgãos federais,estaduais e municipais, setor produtivo e acadêmico; fortalecimento da cidadania ambiental, autodeterminaçãodos povos e solidariedade. Diante deste estudo destacam-se os impactos ambientais causados pela área depropaganda, onde as empresas precisam devolver meios ou mídias que gerem vantagens econômicas eambientais. Nesta questão envolve-se "Marketing Verde" que é destinado a minimizar os efeitos negativos sobreo ambiente físico ou melhorar a sua qualidade. Observa-se que o consumidor esta cada vez mais consciente comrelação aos problemas ambientais, por isso optam por consumir produtos de empresas, os quais sãoecologicamente sustentáveis, trazendo assim uma maior competitividade para as empresas ecologicamentecorretas. Sendo assim o marketing ambiental tem um grande papel como ferramenta de contribuição para aredução dos impactos causados por propagandas.Downloads
Published
Issue
Section
License
The copyright of the published articles will be transferred to the Uniaaraguaia Magazine, allowing its subsequent reproduction as transcription and with due citation of source. In the event of acceptance and before the publication of the article, the plaintiff (s) shall write a statement formally transferring copyright to the magazine.
The author may also print and distribute copies of his article, provided that he mentions that the rights belong to the Uniaaraguaia Magazine.
Author rights include the right to reproduce in full or partly by any means, distribute this article, including figures and photographs.
By submitting originals to the Uniaaraguaia magazine, the author or authors express agreement with the following terms:
a) Authors maintain copyright and grant Uniaraguaia magazine the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of work with recognition of the authorship and initial publication in this magazine.
b) Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-expiration distribution of the work version published in this magazine (eg publish in institutional repository or as book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
c) Authors are allowed and are encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) to any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and citation of published work.