NEUROPSICOPEDAGOGIA E INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL NA EDUCAÇÃO:Desafios e Oportunidades para a Personalização do Ensino no Centro de Ensino em Período Integral.
Keywords:
Neuropsicopedagogia, Inteligência Artificial, Personalização do Ensino, Desafios, Oportunidades.Abstract
A combinação da neuropsicopedagogia com a inteligência artificial oferece oportunidades significativas para a personalização do ensino na escola de tempo integral. O estudo a seguir faz parte de uma abordagem qualiquantitativa fundamentada em um aporte teórico-conceitual que correlaciona como a IA – Inteligência Artificial, pode potencializar a aprendizagem, tornando-a mais eficiente e adequada às necessidades individuais dos alunos. A metodologia envolveu uma observação didática com crianças dos anos finais do Ensino Fundamental e Ensino Médio de uma escola pública na cidade de Goiânia no Estado de Goiás com o acompanhamento do grupo de AEE – Atendimento Educacional Especializado de um CEPI - Centro de Ensino em Período Integral. Contudo, é fundamental abordar os desafios relacionados à ética e à formação dos educadores, a fim de garantir o uso responsável e inclusivo dessas tecnologias no contexto educacional.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 REVISTA UNIARAGUAIA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The copyright of the published articles will be transferred to the Uniaaraguaia Magazine, allowing its subsequent reproduction as transcription and with due citation of source. In the event of acceptance and before the publication of the article, the plaintiff (s) shall write a statement formally transferring copyright to the magazine.
The author may also print and distribute copies of his article, provided that he mentions that the rights belong to the Uniaaraguaia Magazine.
Author rights include the right to reproduce in full or partly by any means, distribute this article, including figures and photographs.
By submitting originals to the Uniaaraguaia magazine, the author or authors express agreement with the following terms:
a) Authors maintain copyright and grant Uniaraguaia magazine the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of work with recognition of the authorship and initial publication in this magazine.
b) Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-expiration distribution of the work version published in this magazine (eg publish in institutional repository or as book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
c) Authors are allowed and are encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) to any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and citation of published work.