EVALUATION IN FUNDAMENTAL EDUCATION: (IM)POSSIBILITY OF CRITICAL KNOWLEDGE

Authors

  • Luciano Campos Amaral Universidade Federal de GoiÁ¡s
  • Rosaura Vargas Virgens Pontifícia Universidade Católica de Goiás - SEDUC-GO
  • Gislaine Tatiane Vieira Alves Secretaria Municipal de Educação de Goiânia - SME. E.M. Izabel Esperidião Jorge

Abstract

In this work, we show that evaluation is not just about obtaining integrated information to compose a grading system that gives it meaning and meaning, as it is a process that aims to indicate the evolution of subjects in the work system. Thus, in the political-pedagogical context of teaching-learning, we seek to identify some aspects of the “effectiveness” of the political-pedagogical and financial proposal of SME-GO; the teacher-pedagogue relationship, coordination and the importance of cognitive apprehension of content by students.

Author Biographies

Luciano Campos Amaral, Universidade Federal de GoiÁ¡s

Professor efetivo na Educação Pública do Município de Goiânia. Tenho experiência em docência universitária (UNIP - 2011) com a disciplina Lutas - Judô e Luta Olímpica - ; em projetos de extensão universitária (lutas UEG/ESEFFEGO).

Rosaura Vargas Virgens, Pontifícia Universidade Católica de Goiás - SEDUC-GO

Professora da Rede Estadual de Educação de Goiânia-Go. Mestra em gestão do patrimônio cultural pela PUC/GO.

Gislaine Tatiane Vieira Alves, Secretaria Municipal de Educação de Goiânia - SME. E.M. Izabel Esperidião Jorge

Professora efetiva da Rede Municipal de Educação de Goiânia. Especialista em Métodos e Técnicas de Ensino pela Universo - Go.

Published

2024-11-01

Issue

Section

Articles