ENGENHARIA GENÉTICA: UMA AVALIAÇÃO DAS OPINIÕES DE DISCENTES E DOCENTES DE INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR NO ESTADO DE GOIÁS
Keywords:
engenharia genética, ética, ciência, polêmica, criacionismo, evolucionismoAbstract
Em relação à Engenharia Genética há divergência de opiniões sobre esse paradigma da tecnociência. Com oobjetivo de avaliar opiniões de estudantes e professores Universitários, em relação aos avanços da EngenhariaGenética, foram aplicados 324 questionários em discentes e docentes de seis cursos relacionados à área da saúdede Instituição de Ensino Superior (IES) públicas e privadas do Estado de Goiás. Em relação, aos avanços na áreada Genética, os resultados mostraram que 60,5% dos participantes das Instituições Privadas acreditam que aGenética tem o direito de fazer o possível para melhorar a qualidade de vida, enquanto 11,7% defendem que osavanços não podem interferir no processo da vida, 19,8% são contra os avanços interferirem nas característicasdos seres vivos e 8% optaram por discorrer a respeito da sua alternativa. A maioria dos alunos participantes nãotinha uma opinião formada sobre as questões levantadas.Downloads
Published
Issue
Section
License
The copyright of the published articles will be transferred to the Uniaaraguaia Magazine, allowing its subsequent reproduction as transcription and with due citation of source. In the event of acceptance and before the publication of the article, the plaintiff (s) shall write a statement formally transferring copyright to the magazine.
The author may also print and distribute copies of his article, provided that he mentions that the rights belong to the Uniaaraguaia Magazine.
Author rights include the right to reproduce in full or partly by any means, distribute this article, including figures and photographs.
By submitting originals to the Uniaaraguaia magazine, the author or authors express agreement with the following terms:
a) Authors maintain copyright and grant Uniaraguaia magazine the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of work with recognition of the authorship and initial publication in this magazine.
b) Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-expiration distribution of the work version published in this magazine (eg publish in institutional repository or as book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
c) Authors are allowed and are encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) to any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and citation of published work.