JOGOS LÚDICOS COMO FERRAMENTA DIDÁTICA PARA O ENSINO DE GENÉTICA E BIOLOGIA MOLECULAR
Keywords:
Jogos lúdicos, Estrutura e função do DNA, Ensino de biologia, Ensino-aprendizagemAbstract
Devido ao grande número de informações e a dificuldade de assimilação de alguns conteúdos por parte dos alunos, é que foi desenvolvido o jogo de perguntas e respostas "PASSA ou REPASSA", como meio facilitador da memorização, compreensão, e do aprendizado em relação à estrutura e funcionamento da molécula de DNA. Após o desenvolvimento do jogo, foi observado que os objetivos propostos foram alcançados, corroborando com a eficácia dos jogos lúdicos como ferramenta para o ensino. A realização deste trabalho visou à renovação de propostas metodológicas no ensino de biologia, criando meios para que o trabalho na sala de aula seja participativo. A atividade se mostrou dinâmica, integradora e viável podendo ser utilizada por professores para se trabalhar vários conteúdos de ciências e até mesmo outras disciplinas.Downloads
Issue
Section
License
The copyright of the published articles will be transferred to the Uniaaraguaia Magazine, allowing its subsequent reproduction as transcription and with due citation of source. In the event of acceptance and before the publication of the article, the plaintiff (s) shall write a statement formally transferring copyright to the magazine.
The author may also print and distribute copies of his article, provided that he mentions that the rights belong to the Uniaaraguaia Magazine.
Author rights include the right to reproduce in full or partly by any means, distribute this article, including figures and photographs.
By submitting originals to the Uniaaraguaia magazine, the author or authors express agreement with the following terms:
a) Authors maintain copyright and grant Uniaraguaia magazine the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of work with recognition of the authorship and initial publication in this magazine.
b) Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-expiration distribution of the work version published in this magazine (eg publish in institutional repository or as book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
c) Authors are allowed and are encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) to any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and citation of published work.