EDUCAÇÃO INCLUSIVA E O DESENVOLVIMENTO EDUCACIONAL DE ALUNOS COM BAIXA VISÃO
Keywords:
Educação Inclusiva, Baixa visão, Escola, Recursos adaptados.Abstract
O objetivo deste estudo foi investigar o processo de ensino-aprendizagem de alunos com baixa visão, na perspectiva da Educação Inclusiva, demonstrando a importância dos recursos e tecnologias assistivas no desenvolvimento e na qualidade do ensino dos alunos. Para isso, conceituamos os assuntos e definimos sua importância na realidade das pessoas com baixa visão. Na metodologia, vamos observar como se dá o ensino de dois alunos com baixa visão congênita, que estão matriculados em turmas regulares de escolas públicas da cidade de Goiânia. E nas informações obtidas, vamos refletir sobre a funcionalidade da Educação Inclusiva, mostrando falhas no trabalho pedagógico das escolas e dos profissionais da educação. Além disso, será enfatizada a importância da inserção dos recursos adaptados no processo de ensino de alunos com baixa visão e os resultados encontrados no desenvolvimento dos estudantes observados.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The copyright of the published articles will be transferred to the Uniaaraguaia Magazine, allowing its subsequent reproduction as transcription and with due citation of source. In the event of acceptance and before the publication of the article, the plaintiff (s) shall write a statement formally transferring copyright to the magazine.
The author may also print and distribute copies of his article, provided that he mentions that the rights belong to the Uniaaraguaia Magazine.
Author rights include the right to reproduce in full or partly by any means, distribute this article, including figures and photographs.
By submitting originals to the Uniaaraguaia magazine, the author or authors express agreement with the following terms:
a) Authors maintain copyright and grant Uniaraguaia magazine the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of work with recognition of the authorship and initial publication in this magazine.
b) Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-expiration distribution of the work version published in this magazine (eg publish in institutional repository or as book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
c) Authors are allowed and are encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) to any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and citation of published work.