PRÁTICAS DE ENSINO E A FORMAÇÃO DO BIÓLOGO DOCENTE
Keywords:
Escola, Parâmetros Curriculares Nacionais, Saúde, Ambiente e Cultura.Abstract
De acordo com a Lei 9394/96 os cursos de licenciatura devem desenvolver atividades práticas e teóricas relacionadas ao exerício da docência do futuro professor da escola básica - ensino fundamental e médio. As disciplinas de Práticas de Ensino em Biologia - PECBs por ter um caráter interdisciplinar aborda temáticas relacionados aos temas transversais propostos pelos Parâmetros Curriculares Nacionais. As disciplinas de Práticas de Ensino em Ciências Biológicas (PECBs) PECB II – Saúde e Ambiente e PECB III – Escola e Cultura, tem como objetivo analisar a relação entre escola, saúde, ambiente e cultura a partir do estudo sobre o conceito de cada tema relacionando-os entre si. Os conteúdos teóricos das disciplinas de PECBs II e III são ministrados tendo o cuidado na escolha das modalidades didáticas a serem utilizadas, levando-se em consideração o perfil da turma. Espera-se que através dessas disciplinas e na escolha de seus métodos e técnicas de ensino, os acadêmicos do curso de Ciências Biológicas possam valorizar a construção do conhecimento acerca de questões relacionadas à saúde, educação, cidadania e cultura que os rodeiam, além conhecer sobre a importância da preservação do meio em que vivem.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The copyright of the published articles will be transferred to the Uniaaraguaia Magazine, allowing its subsequent reproduction as transcription and with due citation of source. In the event of acceptance and before the publication of the article, the plaintiff (s) shall write a statement formally transferring copyright to the magazine.
The author may also print and distribute copies of his article, provided that he mentions that the rights belong to the Uniaaraguaia Magazine.
Author rights include the right to reproduce in full or partly by any means, distribute this article, including figures and photographs.
By submitting originals to the Uniaaraguaia magazine, the author or authors express agreement with the following terms:
a) Authors maintain copyright and grant Uniaraguaia magazine the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of work with recognition of the authorship and initial publication in this magazine.
b) Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-expiration distribution of the work version published in this magazine (eg publish in institutional repository or as book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
c) Authors are allowed and are encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) to any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and citation of published work.