AS PRINCIPAIS CONTRIBUIÇÕES DA DISCIPLINA DE PSICOLOGIA DA EDUCAÇÃO PARA A FORMAÇÃO DOCENTE EM PEDAGOGIA
Keywords:
Psicologia da Educação, Pedagogia, Formação Docente,Abstract
Este estudo teve como objetivo identificar, através de um levantamento bibliográfico, aspectos relevantes da formação de docentes, na Disciplina de Psicologia da Educação, tendo como ponto de partida o curso de Pedagogia da Faculdade Araguaia, na cidade de Goiânia – Goiás. Esta pesquisa bibliográfica tem como objetivo solucionar inquietações referentes à formação de docentes. A partir da qual, foi proposta a elaboração de um conjunto de proposições que possam subsidiar reflexões e decisões a respeito da disciplina, para o aperfeiçoamento/profissionalização da formação do professor-pedagogo desta IES. Teve início com a preocupação diante da atual realidade educacional, que se encontra cada vez mais complexa e desafiadora para o professor/pedagogo. A problemática levantada foi quais são as principais contribuições da Disciplina de Psicologia da Educação para a formação do aluno do curso de pedagogia. Concluiu-se que a disciplina deve assumir parâmetros de interdisciplinaridade através do Eixo Temático e de formação voltada para a pesquisa, como proposta de trabalho para preparar os acadêmicos de pedagogia, que serão licenciados na área da educação.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The copyright of the published articles will be transferred to the Uniaaraguaia Magazine, allowing its subsequent reproduction as transcription and with due citation of source. In the event of acceptance and before the publication of the article, the plaintiff (s) shall write a statement formally transferring copyright to the magazine.
The author may also print and distribute copies of his article, provided that he mentions that the rights belong to the Uniaaraguaia Magazine.
Author rights include the right to reproduce in full or partly by any means, distribute this article, including figures and photographs.
By submitting originals to the Uniaaraguaia magazine, the author or authors express agreement with the following terms:
a) Authors maintain copyright and grant Uniaraguaia magazine the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of work with recognition of the authorship and initial publication in this magazine.
b) Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-expiration distribution of the work version published in this magazine (eg publish in institutional repository or as book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
c) Authors are allowed and are encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) to any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and citation of published work.