SCHOOL SPORTS: CONSUMER SATISFACTION

Autores

  • Marcelo Lourenço Centro Universitário Estácio de São Paulo

Palavras-chave:

Consumer, Sport, School, Satisfaction.

Resumo

Customer satisfaction is important in the market for business organizations and when it comes to school sports, could not be different, since consumers determine the level of success of the events. Through a bibliographical analysis we will seek to understand the preponderant factors for consumer satisfaction in school sports, from the problematic of which aspects allow the consumers of the school sport to feel satisfied in the events. This article concludes that a good environment and equipments are essential to the well-being of the cliente, that is, the practitioner and the viewer.

Biografia do Autor

Marcelo Lourenço, Centro Universitário Estácio de São Paulo

Mestre em Administração e Gestão de Esportes, Pós Graduado em Gestão e Docência do Ensino Superior, Pós graduado em Administração e Marketing Esportivo, Cursos Internacionais em Topics in Sports Management Umass - Universidade de Massachussets - Boston; Baloncesto e Condicionamento Físico - Instituto Manuel Fajardo - Havana Cuba.Possui graduação em Licenciatura Plena em Educação Física pela Universidade de Santo Amaro (1995) e Pedagogia (2020). Atualmente é Sócio e diretor técnico/administrativo - Liga de Esportes Escolares LE2 e Coordenador Acadêmico e Professor do Centro Universitário Estácio de São Paulo.

Publicado

24-02-2022

Edição

Seção

Artigos